Budoucnost
Představou Toyoty je vytvářet komplexní řešení, která v blízké budoucnosti poslouží nejen k pohonu bezpečných, hospodárných a ekologických vozidel, ale i zásobování celých komunit. Právě toto je cesta k ochraně našich přírodních zdrojů. Jsme přesvědčeni, že vodík je dokonalé palivo, které nám pomůže dosáhnout a překročit cíl nulových emisí.
Celosvětová vodíková strategie
Japonsko v roce 2017 jako první na světě připravilo tzv. vodíkovou strategii. Na podobných projektech dnes pracuje většina zemí světa. Praktické zavádění vodíku bylo rozděleno do tří fází:
Rozvoj infrastruktury

Podle odborníků z celého světa by do roku 2030 měl počet vodíkových čerpacích stanic narůst stonástobně ze 450 na 45 000. Přehled všech po světě dostupných vodíkových čerpacích stanic můžete sledovat zde: Přehled vodíkových čerpacích stanice ve světě
Čo môže vodík vlastne poháňať?
Oproti technológii čisto elektrického pohonu, ktorá sa spolieha na ťažké batérie, sa vodíkové palivové články vďaka svojej nízkej hmotnosti uplatnia v ťažkej nákladnej doprave, nákladných lodiach, lietadlách aj domácnostiach.

Automobily

Autobusy

Nákladní vozidla

Lodě

Vlaky

Letadla

Domy a budovy

Města
Vodík v současnosti
Získejte další informace o aktuálně používaných i budoucích vozidlech na vodík, která se pohybují na silnicích, na moři, a dokonce i na Měsíci.
H2. City Gold
Městský autobus poháněný palivovým článkem z Toyoty Mirai. Dojezd: 400 km. Výroba v Portugalsku.
PORTAL Project
Těžké americké nákladní vozidlo se schopností non-stop jízdy (24/7). Dojezd: 500 km.
Energy Observer
Dokonale ekologický katamarán, jenž si vyrábí vodík pro palivový článek z vody a vzdušného kyslíku za využití sluneční energie.
FC Lunar Cruiser
Měsíční vozidlo sestrojené ve spolupráci Toyoty a Japonské kosmické agentury JAXA, poskytující dojezd až 10 000 km.