Přejít na hlavní obsah (Press Enter)

Budoucnost

Vodíková společnost

Představou Toyoty je vytvářet komplexní řešení, která v blízké budoucnosti poslouží nejen k pohonu bezpečných, hospodárných a ekologických vozidel, ale i zásobování celých komunit. Právě toto je cesta k ochraně našich přírodních zdrojů. Jsme přesvědčeni, že vodík je dokonalé palivo, které nám pomůže dosáhnout a překročit cíl nulových emisí.

Celosvětová vodíková strategie

Japonsko v roce 2017 jako první na světě připravilo tzv. vodíkovou strategii. Na podobných projektech dnes pracuje většina zemí světa. Praktické zavádění vodíku bylo rozděleno do tří fází:

Rozvoj infrastruktury

Toyota Mirai

Podle odborníků z celého světa by do roku 2030 měl počet vodíkových čerpacích stanic narůst stonástobně ze 450 na 45 000. Přehled všech po světě dostupných vodíkových čerpacích stanic můžete sledovat zde: Přehled vodíkových čerpacích stanice ve světě

Čo môže vodík vlastne poháňať?

Oproti technológii čisto elektrického pohonu, ktorá sa spolieha na ťažké batérie, sa vodíkové palivové články vďaka svojej nízkej hmotnosti uplatnia v ťažkej nákladnej doprave, nákladných lodiach, lietadlách aj domácnostiach.

Automobily

Autobusy

Nákladní vozidla

Lodě

Vlaky

Letadla

Domy a budovy

Města

Vodík v současnosti

Získejte další informace o aktuálně používaných i budoucích vozidlech na vodík, která se pohybují na silnicích, na moři, a dokonce i na Měsíci.

×

H2. City Gold

Městský autobus poháněný palivovým článkem z Toyoty Mirai. Dojezd: 400 km. Výroba v Portugalsku.

×

PORTAL Project

Těžké americké nákladní vozidlo se schopností non-stop jízdy (24/7). Dojezd: 500 km.

×

Energy Observer

Dokonale ekologický katamarán, jenž si vyrábí vodík pro palivový článek z vody a vzdušného kyslíku za využití sluneční energie.

×

FC Lunar Cruiser

Měsíční vozidlo sestrojené ve spolupráci Toyoty a Japonské kosmické agentury JAXA, poskytující dojezd až 10 000 km.

Více o vodíkové technologii